TRAVELBOOK NOW!

Friday, August 6, 2010

Balara High School and Compound revisited

.

I have gotten a chance to visit this day my alma mater Balara High School , located inside the compound of Balara Filter Plant in Diliman , Quezon City and reminisce my good old carefree high school days in this place.

Maraming ala-ala ang bumalik sa akin at hindi ko mapigilan ang magbalik-gunita sa ilang mga kabaliwan ko nuong panahong iyon. Masasabi ko na ang marami sa mga memorable na parte ng buhay ko ay nangyari sa lugar na ito, kaya naman very nostalgic ang aking pagbabalik at pagbisita dito sa aking "paaralang sinilangan" .

Take a look at my pics:

This is the Virgin pouring water statue at the entrance of the gate of Balara Compound


Balara Compound is truly a lush forest.




This is formerly a canteen. Madalas kaming kumain dito at tumambay. Ngayon nilulumot na pala ito. Sayang naman.



The Balara Water Treatment Facility located inside the compound.



This park holds hundreds of memorable scenes. Madalas akong tumambay dito. Lalo na pag nagka-cutting classes he he he he. Hayyyzzz..



This is the playground , also in the compound. Milagroso ang lugar na ito he he he.


This is the Anonas Amphitheater. Too old to be use. Pero nung panahon ko nagagamit pa namin ito to re-enact some of our plays.


This is the MWSS water treatment plant. Lush with greens and trees.


This is the stair leading to grotto. Hmmm, Ate Evie ikaw ba yan? ha ha ha ha


Our favorite playground park. Maraming naglalaro diyan . Lahat ng klaseng laro dito puwede he he he.



Ito yung daan paakyat sa School galing ng basketball court. Tambayan ng mga adik he he he.


A typical house inside the compound. Teeming with students ito nung panahon ko dahil nasa harap lang ng school. Ngayon mukhang tahimik na ang bahay!
Nasaan na ang mga tambay?


The alley leading to the school. Super daming istudyante dito kapag may klase. Dito rin nuon ang ROTC grounds he he he. At meryenda and snacks side.



And now , the facade of the school . Very different from our high school days. Isa pa lang ang building nuon nang nag-aaral ako dito, yung nasa dulong kaliwa pa lang . Ngayon, umasenso na din , marami nang buildings at bongga na ang gate he he he.


10 comments:

  1. may tama ka dyan...school mate...BONGANG-BONGA NA! hehehe!

    ReplyDelete
  2. like kuh ung mga pinakita muh po:) kasi dati rin po akuh jan nag scul sobrang nmiss kuh lhat ng mkita kuh ung mga photos:) peo dis yr. lng nmn akuh gumad-druate

    ReplyDelete
  3. astig talaga ang balara!!

    tahanan na mga makabago at matatagumpay na kabataan!!!!!!!!!!!

    ReplyDelete
  4. I truly appreciate this. Some of the Happiest moments in my life happened in this school. :)) I miss my Classmates, Schoolmates and Of course my teachers :)When I've read the descriptions, The only thing the popped in my mind is "I wish I could go back" :( I love my High School Alma Matter :)

    ReplyDelete
  5. i miss high school day's in balara, sarap balikan ang mga good memories hehehe...

    ReplyDelete
  6. Parang nalungkopt naman ako nung makita ko yung mga picture's kakamiss tlg ang balara =(

    ReplyDelete
  7. im interested whats the detailed story behind the workers monument, what, when & how it happened.

    ReplyDelete
  8. i was the Com Lab In-Charge Student of BHS wayback 2009. this school opened up my eyes, and shaped me as i am right now. nung binabasa ko to, bumabalik lahat ng memories sa isip ko.

    eto lng ang school na binigyan ko ng sobrang commitment, my sched during 3rd year is panghapon, pero umaalis ako sa bahay ng 6am, then uuwi 12 midnight. ako din map ng wirings ng LAN Cable sa buong Campus for the Local Area Network. i was third year student that time. this is the place where i also meet my firs GF, and experienced break up. (at sandamakmak na basted.)

    even now that i graduated, im still connected to my teachers here, i even visit the lab if i have time. there was a time where a student asked for my advice how to construct a website since sasali sya ng competition and representing our school. after one week, his designed became the first runner up on the event sa UP TechnoHub. ahahhah (nice!)

    and then syempre.... i wished i can return to the time when i was still studying here. HALF the Chapter of my life was in Balara High School... i miss them, all of them :(

    ReplyDelete
  9. galing nating lahat.. goodluck and god bless to all of us who graduated in balara elem.and high school..

    ReplyDelete